2022-09-01 11:42:00

ŠKOLSKI PSIHOLOG

„Dobar život je proces, a ne stanje postojanja. To je putovanje, a ne odredište.“

Carl Rogers

 


 

STRUČNA SURADNICA PSIHOLOGINJA:

Ana Karažija

📱 01/2042-008 (kućni 3)

ana.karazija1@skole.hr

 

Radno vrijeme:

Ponedjeljak: 12:15 – 18:15

Utorak: 8:00 – 14:00

Srijeda: 12:15 – 18:15

Četvrtak: 8:00 – 14:00

Petak: Rad u smjenama


 

Što je posao školskog psihologa?

 

Težište rada i najčešći korisnici školskog psihologa su prije svega učenici, njihov osobni i akademski razvoj. Da bi učenik mogao učiti, mora imati i kapacitet nositi se sa svakodnevnim školskim obvezama i zahtjevima života, posjedovati vještine suočavanja s raznim okolnostima (primjerice, u obitelji i s vršnjacima), ali i promjenama koje prolazi procesom odrastanja. 

Rad s učiteljima i roditeljima također je uobičajen, ali on se ponajprije odvija u funkciji njihova osposobljavanja za bolje razumijevanje učenikovih potreba i ponašanja te djelotvorniji rad s njima.

Kod školskog psihologa učenici dolaze samostalno, na inicijativu učitelja ili roditelja, a može ih i sam psiholog pozvati. Dok neki učenici taj susret doživljavaju kao kaznu i znak da su u nečemu pogriješili, drugi ga doživljavaju kao zabavu i ugodno druženje. Odlazak psihologu ponajprije treba shvatiti kao odlazak učitelju kad ne razumiješ zadatak ili doktoru kad te nešto boli. Nema ničeg lošeg u tome da se ponekad potraži pomoć neutralne osobe koja može pomoći u sagledavanju situacije iz druge perspektive. Pomoć psihologa treba tražiti jednako kao što bi se tražila pomoć za bilo koji drugi zdravstveni problem.

Razlozi zbog kojih učenici najčešće dolaze obično su emocionalni, obiteljski i/ili osobni problemi. Također se javljaju zbog pubertetskih problema, problema u odnosima s drugima, bilo učenicima ili nastavnicima, i problema u komunikaciji. Kroz primjenu odgovarajućih psiholoških upitnika i testova te razgovor i opažanje školski psiholog preporučuje daljnje odgojne i obrazovne postupke.

Ostale aktivnosti psihologa uključuju edukacije, kreiranje psihoedukativnih sadržaja, radionica, sudjelovanje u profesionalnom usmjeravanju, procjenu spremnosti za školu,  promjenu oblika školovanja, identifikacija darovite djece, provođenje istraživanja itd.

 

Školski psiholog provodi sve one aktivnosti kojima je konačni cilj očuvanje i poboljšanje mentalnog zdravlja učenika.

 

Slika na kojoj se prikazuje tekst, sat

Opis je automatski generiran

( Izvor: http://www.istrazime.com/skolska-psihologija/psiholog-u-skoli/)


Osnovna škola Ivana Granđe Soblinec Sesvete